Tietoa hankkeesta
Talouden asiakaspalveluosaamisen simulaatiot -hanke vastaa tarpeeseen kartoittaa Päijät-Hämeen alueella taloushallintoalan yritysten ja organisaatioiden muuttuvia osaamistarpeita sekä kehittää niihin keskittyviä oppimismuotoja.
Hankkeessa kehitetään erityisesti taloushallinnon työntekijöiden asiakaspalveluosaamista, asiakaslähtöisten palveluiden kehittämisosaamista ja niihin liittyviä taitoja. Menetelminä hankkeessa käytetään osaamistarpeiden ennakointia sekä simulaatio-oppimista.
Kohderyhmä:
Hankkeen kohderyhmänä ovat Päijät-Hämeen alueella sijaitsevat taloushallintoalan yritykset sekä keskisuuret ja suuret organisaatiot, joilla on oma talousosasto sekä näiden organisaatioiden henkilöstö.
Tavoitteet:
2. Hanke kasvattaa osallistuvien organisaatioiden ja näiden työntekijöiden asiakaspalveluosaamista sekä asiakaslähtöisten palveluiden kehittämisosaamista ja niihin liittyviä taitoja.
3. Hankkeessa testattavat koulutussimulaatiot kasvattavat osallistuvien organisaatioiden myönteistä oppimisilmapiiriä.
Tulokset:
Hankkeen tuloksena syntyy:
1. Osallistuville organisaatioille työpajoissa laaditut työntekijäprofiilit
2. Osallistuvien organisaatioiden työpajoissa laadittujen työntekijäprofiilien tulevaisuuden osaamistarpeiden kartoitus
3. Useita erilaisia koulutussimulaatiocaseja, jotka vastaavat alan tulevaisuuden osaamistarpeisiin
4. Analyysi toteutettujen koulutussimulaatioiden vaikuttavuudesta
5. Blogitekstejä ja artikkeleita hankkeen keskeisistä tuloksista
Kestävän kehityksen tavoitteet:

